Πέμπτη, Μαΐου 31, 2012

Συνέντευξη: Νίκος Βέρτης

«Δεν πιστεύω στις ετικέτες και στους συνθέτες με τα μεγάλα ονόματα!!!»


Ο Νίκος Βέρτης ανήκει σίγουρα στην κατηγορία των πιο επιτυχημένων Ελλήνων καλλιτεχνών. Προσφάτως ξεκίνησε τις εμφανίσεις του στο «Fantasia» και όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει τον πιο must προορισμό του καλοκαιριού... Με πολλές και τεράστιες επιτυχίες στο δυναμικό του και φανατικό κοινό που τον ακολουθεί σε κάθε του βήμα άνοιξε με ευγένεια πριν λίγες ημέρες την πόρτα του καμαρινιού του και μας υποδέχτηκε για μια συνέντευξη που θα συζητηθεί!!! Χωρίς ίχνος βεντετισμού φρόντισε να νιώσουμε από την πρώτη στιγμή πολύ άνετα και όλα έδειχναν πως η κουβέντα μας θα ήταν τουλάχιστον ενδιαφέρουσα... Ιδού λοιπόν όσα μας εκμυστηρεύτηκε ο Νίκος Βέρτης... Απολαύστε τον!!!


Σε συναντάμε στο Fantasia... ξεκινήσατε προσφάτως, τι περιμένουμε από το Νίκο Βέρτη και από το πρόγραμμα γενικότερα;
Αυτό που εμείς προσπαθήσαμε είναι να πάμε κόντρα στην κρίση και να ανεβάσουμε την ψυχολογία του κόσμου. Θέλαμε το πρόγραμμα να έχει λίγο αισιοδοξία, πολύ όμορφες εικόνες, πολύ ωραίο φωτισμό, πολύ καλό ήχο και γενικότερα όποιος μπαίνει στο μαγαζί να παίρνει ένα άρωμα αισιοδοξίας... το πιο βασικό μας μέλημα είναι αυτό. Στη συνέχεια φυσικά να «πουλήσουμε» σωστά τη μουσική που τραγουδάμε. Και δεν μιλάω μόνο για τα δικά μου τραγούδια αλλά γενικότερα όλων των παιδιών.
Συνέντευξη: Νίκος Βέρτης
Πάντα το πρόγραμμα σου χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα προσεγμένο... εντυπωσιακό, με πολλούς μουσικούς να πλαισιώνουν... Πιστεύεις πως παίζει σημαντικό ρόλο και το κοινό αντιλαμβάνεται μια καλοδουλεμένη δουλειά;
Δεν σου κρύβω πως είναι ωραία αίσθηση να πλαισιώνομε από 22 – 23 μουσικούς, μ' αρέσει! Μου προσφέρει μια αίσθηση αισιοδοξίας... αν ξαφνικά βρισκόμουν με μια ολιγομελή ορχήστρα με την οποία βέβαια θα μπορούσε κάλλιστα να βγει το πρόγραμμα αξιοπρεπέστατα θα ένιωθα ένα μεγάλο κενό μέσα μου καθώς εγώ μεγάλωσα με τη μουσική και το επάγγελμα μου το ξεκίνησα από αγάπη οπότε εικόνες όπως είναι η σκηνή αυτή τη στιγμή και η ορχήστρα ήταν ίσως και παιδικό μου όνειρο. Από τη στιγμή λοιπόν που μπορώ ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες μέρες και κάνω τόσο όμορφα πράγματα είναι ότι καλύτερο για μένα. Πέραν αυτού όμως πιστεύω πως ο κόσμος πρέπει να απολαμβάνει αυτά για τα οποία πληρώνει... δεδομένου αυτού λοιπόν θέλω να δίνω το καλύτερο, να υπάρχει ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα πάνω στη σκηνή που να περνάει την ψυχαγωγία στο θαμώνα που θα επιλέξει το εκάστοτε μαγαζί που εμφανίζομαι για την διασκέδαση του.

 «... μεγάλωσα με τη μουσική και το επάγγελμα μου το ξεκίνησα από αγάπη οπότε εικόνες όπως είναι η σκηνή αυτή τη στιγμή και η ορχήστρα ήταν ίσως και παιδικό μου όνειρο.»

«Είμαι μαζί σου» ο τίτλος του τελευταίου album... αλήθεια το περίμενες ότι θα είχε τόσο μεγάλη απήχηση;
Ο κάθε τραγουδιστής είναι σαν ένας γονιός... αγαπάει το παιδί του και ονειρεύεται το καλύτερο μέλλον για αυτό!!! Δεν μπορείς όμως να είσαι ποτέ σίγουρος για το τι θα γίνει, ο κόσμος είναι αυτός που αποφασίζει τη μοίρα και τη ροή που θα πάρει ένας δίσκος, ένα cd, ένα τραγούδι. Τα τραγούδια που μπαίνουν μέσα σε ένα δίσκο συνήθως επιλέγονται από τον καλλιτέχνη, διότι αυτός τα αντιπροσωπεύει και του ιδίου η ταυτότητα συμβαδίζει μαζί με το πρόσωπο του. Αν λοιπόν έστω και ένα από αυτά γίνει επιτυχία ο καλλιτέχνης νομίζω πολύ ευτυχής.


 


Υπάρχουν κάποιοι συνθέτες/στιχουργοί που ξεχωρίζεις και θεωρείς πως θα κάνουν επιτυχία σίγουρα τα κομμάτια που θα σου δώσουν;
Όχι, δεν πιστεύω στις ετικέτες και στους συνθέτες με τα μεγάλα ονόματα!!! Τα περισσότερα τραγούδια που μου έχουν στείλει «μεσίτες» από μεγάλα ονόματα πολλές φορές ήρθαν απρόσωπα, χωρίς να ξέρω ποιανού είναι. Όταν τα άκουσα ειλικρινά δεν γνώριζα σε ποιόν ανήκουν, όπως για παράδειγμα του Κυριάκου Παπαδόπουλου, που έχει τύχει να μου στείλει τραγούδι και να μην γνωρίζω πως είναι δικό του και να το επιλέξω ανάμεσα σε πενήντα πιθανές επιλογές που είχα μπροστά μου εκείνη τη στιγμή. Αυτό βέβαια σημαίνει πως δεν είναι τυχαία μερικοί δημιουργοί μεγάλα ονόματα... θέλω όμως και οι δημιουργοί να μπαίνουν με την αξία τους στο δίσκο.
«Ο κάθε τραγουδιστής είναι σαν ένας γονιός... αγαπάει το παιδί του και ονειρεύεται το καλύτερο μέλλον για αυτό!!!»
Αν σου ζητούσα να ξεχωρίσεις ένα κομμάτι που σε έχει χαρακτηρίσει ως σήμερα ποιο θα ήταν αυτό;
Η τελευταία δεκαετία σχεδόν έχει αποδείξει πως η λέξη «Αστέρι» μου πάει πολύ. Και το πρώτο μου τραγούδι «Αστέρι μου» αλλά και το «Αν είσαι ένα αστέρι» ξεχώρισαν ιδιαίτερα. Ακόμη όμως ένα τραγούδι σταθμός στην καριέρα μου ήταν και το «Πες το μου ξανά». Δεν θέλω βέβαια να αδικήσω άλλα τραγούδια που έχουν αγαπηθεί πάρα πολύ από τον κόσμο γιατί συνήθως υπάρχουν τραγούδια που αγαπιούνται πολύ ενώ δεν έχουν κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία στα ραδιόφωνα... αυτό δείχνει πως ίσως δεν είμαστε και τελείως ειδικοί στις επιτυχίες.
Συνέντευξη: Νίκος ΒέρτηςΜε ποιο τρόπο επιλεγείς τα τραγούδια που θα μπουν στο δίσκο... Έχεις σκεφτεί ας πούμε να συμπεριλάβω τραγούδια που θα παίξει εύκολα το ραδιόφωνο;;; Μιας και στην εποχή μας είναι της μόδας το playlist.
Ένστικτο είναι αυτό νομίζω... ο κάθε τραγουδιστής όταν ακούει ένα τραγούδι προσπαθεί να το συνδυάσει με τον εαυτό του. Να το τραγουδήσει και να του αρέσει, και εφόσον του αρέσει θα δώσει τη δική του ταυτότητα, εάν όχι απλά θα μιμηθεί αυτόν που έκανε το demo. Είναι καθαρά στο χέρι του καλλιτέχνη αυτό, διότι έχουν καεί πολλά τραγούδια που θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες επειδή αυτοί που τα ερμήνευσαν δεν ήταν τόσο μέσα στο τραγούδι και απλά τους επιβλήθηκε να το πουν... και το αντίθετο φυσικά.
Δείχνεις άτομο χαμηλών τόνων... πόσο σε ενοχλεί όταν ασχολούνται οι δημοσιογράφοι με τα προσωπικά σου;
Δεν θεωρώ ότι είμαι χαμηλών τόνων... κάθε άλλο, έχω πολλά έντονα στοιχεία μέσα μου και πολλές οξείες αντιδράσεις. Έχω τις εκρήξεις μου και όλα, απλά δεν επιδιώκω ποτέ τη δημοσιότητα όσον αφορά την προσωπική μου ζωή και το προσωπικό μου χαρακτήρα. Θεωρώ ότι η δουλειά που κάνω είναι να πουλάω μουσική, να κάνω καλά τραγούδια που να μου ταιριάζουν και αυτά να αγαπιούνται από τον κόσμο και φυσικά όταν δουλεύω σε κάποιο μαγαζί ή όταν κάνω κάποια συναυλία αυτό που θα παρουσιάσω να αντιπροσωπεύει το αντίτιμο που πληρώνει ο κόσμος. Θέλω να πω πως αποφεύγω τις περιπτώσεις «αρπαχτής» όπως συνηθίζουμε να λέμε εμείς οι καλλιτέχνες και είμαι πολύ κατά αυτής. Όταν εξελίσσεσαι στην καριέρα σου δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ τα πρώτα σου βήματα ή ακόμη και πριν από αυτά και ότι ξεκίνησες αυτό το επάγγελμα από αγάπη και όχι για να πληρώνεσαι.
Υπήρξε φορά που ένιωσες ότι έχεις αδικηθεί από συνεργάτες του χώρου και αν ναι πως αντέδρασες;
Πολλές φορές αλλά όταν νιώθουμε ότι αδικούμαστε από κάτι αν το σκεφτούμε λίγο καλύτερα θα δούμε πως και εμείς κάτι κάναμε λάθος για να αδικηθούμε. Μπορείς και εμείς να ήμασταν άδικοι προς κάποιους.
«Η τελευταία δεκαετία σχεδόν έχει αποδείξει πως η λέξη «Αστέρι» μου πάει πολύ...»
Eurovision... πιστεύεις ότι έχει να μας προσφέρει κάτι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε;
Θεωρώ πως οτιδήποτε κάνουμε για να προβάλλουμε την Ελλάδα είναι καλό... και οπωσδήποτε αν πάρουμε μια καλή θέση στη Eurovision θα είναι θετικό. Πόσο μάλλον φέτος που η Ελευθερία, είναι ένα κορίτσι που έχει πολύ ταλέντο. Ήταν μαζί μας πέρυσι στο Fantasia και είδαμε πως έχει πολλές δυνατότητες. Νομίζω πως ότι και να κάνει η Ελλάδα, κάθε της επιτυχία, είτε αφορά τη μουσική, είτε οποιαδήποτε προβολή καλής εικόνας της χώρας βοηθάει στο να αναπτύξουμε τουλάχιστον τον τουρισμό μας, να γυρίσουμε πάλι στα καλά δεδομένα της Ελλάδας... διότι η χώρα μας είναι ένα διαμάντι που εμείς οι Έλληνες έχουμε καταφέρει λίγο να το λασπώσουμε και πρέπει να το κάνουμε να γυαλίσει πάλι.
Συνέντευξη: Νίκος ΒέρτηςΠως κρίνεις το γεγονός πως πολλοί κατέκριναν την εμφάνιση της Ελευθερίας Ελευθερίου στον ελληνικό τελικό και γενικότερα πως σου φαίνεται η τάση που έχουμε ως λαός να «πυροβολούμε» τα νέα παιδιά που μας εκπροσωπούν;
Ο καθένας έχει την άποψη του, δεν μπορώ εγώ να τους κατηγορήσω γι' αυτό... Τα αποτελέσματα άλλωστε το αποδεικνύουν, πέρυσι ο Λούκας ας πούμε τα πήγε πολύ καλά και πήρε μια χαρά θέση. Ήταν ένα νέο παιδί που στάθηκε πολύ καλά θεωρώ στην περίσταση, με το ζεϊμπέκικο του, την ερμηνεία του. Από τη στιγμή που αποφασίζουμε να στείλουμε κάποιον στη Eurovision και ψηφίζετε από τον κόσμο ή από μια επιτροπή θα πρέπει να κάνουμε όλοι υπομονή για να δούμε το αποτέλεσμα. Ακόμη και αν δεν πάει καλά δεν πειράζει, την επόμενη χρονιά θα πάει καλύτερα... είναι ένα ωραίο παιχνιδάκι η Eurovision το οποίο μπορεί να εξελιχτεί σε πολύ θετική εικόνα για την Ελλάδα στο εξωτερικό όσον αφορά τη διαφήμιση.
Θα μπορούσαμε δηλαδή να δούμε και το Νίκο Βέρτη να μας εκπροσωπεί κάποια στιγμή στη Eurovision αν υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις;
Δεν ξέρω... πολύ δύσκολα!!! Παρακολουθώ Eurovision αλλά δεν ξέρω αν μπορώ να το κάνω. Εγώ έχω και μια τρέλα με το play back, μ' αρέσει δηλαδή που έχω την ζωντανή ορχήστρα μου και είμαι πολύ αυθόρμητος. Δε μπορώ να βγω να πω ένα τραγούδι στημένα, να τελειώσει και να φύγω... αυτό με «χαλάει» κάπως. Θεωρώ πως αυτό το γεγονός είναι το πιο αρνητικό ώστε να με αποτρέψει να συμμετέχω... σε περίπτωση που πήγαινα όμως θα χρησιμοποιούσα σίγουρα ένα λαϊκό τραγούδι για να προβάλω καθαρά την Ελλάδα με ελληνικό στίχο.
«...έχουν καεί πολλά τραγούδια που θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες επειδή αυτοί που τα ερμήνευσαν δεν ήταν τόσο μέσα στο τραγούδι και απλά τους επιβλήθηκε να το πουν...»
Την οικονομική κατάσταση της χώρας πως την αντιλαμβάνεσαι, σε αγχώνει όλο αυτό που επικρατεί και τελικά πιστεύεις πως μπορεί ίσως να βγει και κάτι θετικό;;
Αν με αγχώνει;;; Δεν υπάρχει άνθρωπος νομίζω στον κόσμο όχι στην Ελλάδα που να μην έχει αγχωθεί από την οικονομική κρίση... παρόλα αυτά οι πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου δεν αφορούν μόνο τα οικονομικά, πιστεύω πως ίσως να είναι ένα χαστούκι που τρώμε όλοι μας, γιατί σίγουρα η κρίση έχει επηρεάσει όλους, από τον πιο πλούσιο ως τον πιο φτωχό, τα βιώνω κάθε μέρα και βλέπω ότι όλοι μας έχουμε επηρεαστεί. Νομίζω όμως πως όλοι μας θα πρέπει να το δούμε σαν μια αλλαγή σελίδα στη ζωή μας που ίσως να μας φέρει κάτι καλό. Εγώ γενικά προσπαθώ πάντα να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο, είμαι πολύ αισιόδοξος και νομίζω πως κάτι καλό θα βγει, πως ίσως πάρουμε καλύτερο δρόμο. Ίσως να είχαμε ξεφύγει όλοι μας και βάζω και τον εαυτό μου μέσα, ίσως να είχαμε κάνει πολύ μεγάλη αυτή τη φούσκα. Τώρα είμαστε πιο προσγειωμένοι, πιο μετρημένοι.
Συνέντευξη: Νίκος ΒέρτηςΟι καλλιτέχνες θα μπορούσατε να βοηθήσετε με κάποιο τρόπο σ' αυτή τη δύσκολη κατάσταση της χώρας;
Η αλήθεια είναι πως εμείς εδώ στο Fantasia προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε και έτσι κάθε Κυριακή ένα μέρος των εσόδων του μαγαζιού πηγαίνει στα παιδιά της «Κιβωτού» και σε κάποια άλλα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Κάθε Κυριακή λοιπόν σας δίνεται ένας παραπάνω λόγος να επισκεφτείτε το Fantasia διότι όσο περισσότερα λουλούδια πετάξουμε, τόσο πιο πολλά παιδικά χαμόγελα θα φροντίσουμε.
Τελικά τι έχει μεγαλύτερη αξία για τον Νίκο... επαγγελματική καταξίωση ή ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή;
Οπωσδήποτε η οικογένεια είναι πάνω απ' όλα, δεν συγκρίνεται. Η δουλειά μου είναι η αγάπη μου και το χόμπι μου που ο Θεός μου έκανε δώρο να γίνει και επάγγελμα μου. Το λατρεύω, το αγαπάω πάρα πολύ όμως το μόνο πράγμα που βάζω πάνω απ' αυτό είναι η οικογένεια μου και η πίστη μου...!
Πως χαλαρώνεις όταν έχεις ελεύθερο χρόνο;
Είμαι πολύ φυσιολογικός άνθρωπος... υπάρχουν φορές που απλά θα κάτσω στο σπίτι να δω τηλεόραση ή μπορεί να κάνω μια βόλτα με το αυτοκίνητο. Μ' αρέσει επίσης να κάνω διάφορα sports το καλοκαίρι στη θάλασσα, το χειμώνα στο βουνό ή μπορεί να βγούμε στη γειτονιά να παίξουμε ένα μπασκετάκι με την παρέα μου... πολύ απλά πράγματα, όχι κάτι το ιδιαίτερο. Αγαπώ πολύ την απόδραση, να βγω με το αυτοκίνητο ή με ένα ποδήλατο, να πάω στην εξοχή.
Αναρωτιέμαι αν έχεις παιδικούς φίλους μαζί σου, κοντά σου.
Οι άνθρωποι που είναι τριγύρω μου είναι όλοι από τα παιδικά μου χρόνια... ο κύκλος μου κατά το 80% είναι από τα χρόνια μου σαν παιδί.
«... αποφεύγω τις περιπτώσεις «αρπαχτής» όπως συνηθίζουμε να λέμε εμείς οι καλλιτέχνες και είμαι πολύ κατά αυτής.»
Κλείνοντας θα ήθελα να μου πεις τι νεότερα μας ετοιμάζεις, ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;
Όταν κάνουμε σχέδια ο Θεός γελάει!!!
Όταν είσαι ο Νίκος Βέρτης όμως νομίζω πως δικαιούσαι να κάνεις κάποια.
Πάντα κάνουμε κάποια σχέδια με τους συνεργάτες μου και καλό είναι αυτό αλλά δεν πρέπει να πηγαίνεις μόνο βάση αυτού διότι αν κάτι πάει στραβά μπορεί να απογοητευτείς. Προς το παρόν θα κάνουμε ένα νέο video clip για το τραγούδι «Θύμωσε απόψε η καρδιά» που έγραψε ο Αντώνης Βαρδής και συνεχίζουμε δυναμικά εδώ στο Fantasia μέχρι και τέλη Ιουλίου, επιπλέον ίσως να βγάλουμε ένα καινούριο τραγούδι προς το καλοκαίρι.
Συνέντευξη: Νίκος Βέρτης


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου